Balçova Terapi Ormanı – Günübirlik Doğa Yürüyüş Rotası

Merhaba

Doğada vakit geçirmeyi sevenlere nefes açan harika bir önerim var.

Bir kaç hafta önce İzmir’de havalar güzelleşmeye başlar başlamaz doğayla baş başa kalabileceğimiz bir yerler araştırmaya başladık. Karşımıza Balçova Terapi Ormanı çıktı, nasıl bir yer olduğunu görmek için sabırsızlanıp ertesi sabah düştük yola. Burası, görebileceğiniz en iyi manzaralardan birine sahip bir orman. İzmir’de, şehrin yanı başında fakat sanki apayrı bir dünya. Hem de tam bu bahar havalarında şehirden fazla mesafe kat etmeden rutinden kaçabilecek ve doğayla iç içe geçireceğiniz bir kaç saat sonunda yenileneceksiniz.

ana kapı.jpg
Balçova Terapi Ormanı Dağ Yolu Girişi

İzmir’de yaşayalı epey zaman olmasına rağmen buraya yolumun düşmemesi ne üzücü! Bunu telafi etmek için sık sık gitmeye karar verip uygulamaya başladım bile. 🙂 Burası ile tanışalı henüz 1 ay bile olmamışken üç defa gittim.

aşına buyruk.jpg

Balçova Terapi Ormanı, herkesin beklentisine uygun seçenek sunabilir bir yer. Doğa yürüyüşü, tırmanış, yoga, manzara, dinlenme, piknik…

Balçova Terapi Ormanı Nerede?

Balçova Terapi Ormanı’na gitmek için toplu ulaşım kullanabilirsiniz. Hangi otobüs gider derseniz, işte yanıtı!

Balçova Terapi Ormanı Ücretli Mi?

Balçova Terapi Ormanı’na giriş ücretsiz. Bu harika orman için tek kuruş ödeme yapmadan keyfini çıkarabilirsiniz.

Ne zaman gidilir?

Biz ilk defa Şubat ayının ortasında gittik. Balçova Termal Otel‘in içine arabamızı park edip Terapi Ormanı’nın büyük tabelasının asılı olduğu girişi bulmak için yürümeye başladık. Fakat o girişe değil de ormanın içindeki parkur yolunda ilerlemeye başladığımızı çok sonradan fark ettik. Arkamızdan gelen iki kişiye (lise öğrencisi olduklarını sonradan öğrendiğimiz ve o günümüzün harika geçmesini sağlayan rehberlerimiz) sorduk, bize parkuru tarif ettiler fakat epey karışık ve düzgün olmayan dağ yolu olduğu için biz onları geriden takip etmeyi tercih ettik.

View this post on Instagram

Buralara bahar geldi🌸

A post shared by Aşına Buyruk 🗺 Başak🌾 (@doganbasak) on

Kısa bir süre yürüdükten sonra bile buranın verdiği huzuru anlatmam çok güç. Manzara, doğadan gelen börtü böcek sesleri ve buram buram toprak kokan bu parkur beni hemen büyüledi.

Parkur Yolu

Kimlere tavsiye edilmez?

Dağ yoluna (arabaların da girebildiği geniş düzgün yol) çıkmak için tırmandığımız bu parkur oldukça zor. Sağlık sorunu olanlar veya düzenli yürüyüş/egzersiz yapmayanlar için sakıncalı olabilir. Eğer bu tip engelleriniz var ise asıl giriş kapısından geçip dağ yolundan yürümenizi tavsiye ederim. Fakat eğer bahsettiğim gibi bir engeliniz yok ise parkurdan yürümenin verdiği mutluluk bütün yorgunluğu alıp götürmeye yetiyor.

Kısa dinlenmeler ile birlikte parkurdan dağ yoluna çıkmamız yaklaşık 1 saati buldu. Ancak bu parkur için herhangi bir tabela veya yönlendirme işareti olmadığı için ilk sefer gidecekler mutlaka daha önce gitmiş bilen birileri ile çıkmaları gerekir. Aksi durumda kaybolmamak büyük şans. 🙂 Kaybolursanız da çevrenizdeki sesleri dinleyip birileriyle karşılaşmaya çalışabilirsiniz. Özellikle cumartesi günleri epey kalabalık oluyor.

Dağ Yolunda 500 metre aralıklarla yerleştirilen tabelalar

Kan ter içinde kalarak çıktığımız dağ yolunda devam etmek için iki seçeneğiniz var. Manastıra çıkabilirsiniz veya şelaleye inebilirsiniz. Buraya gelmeden önce manastıra çıkarız diye plan yapsak da bize yol gösteren Barış ve Özgür (fahri rehberlerimiz) şelaleye gidecekleri için biz de onlarla gitmek istedik.

dağ yolu
Dağ Yolu

4500 metre ve Şelale Yolu

Dağ yolunda yarım saat kadar daha yürüdükten sonra 4500 metre tabelasına ulaşıyorsunuz. İşte tam burada sizi harika bir manzara bekliyor. Şimdiye kadar gördüklerimin en iyilerinden!

Kısa bir mola verip bu harika manzaranın tadını çıkardıktan sonra şelale için parkur bile sayılamayacak bir yerden inişe geçtik. Şelale sesine doğru yavaş yavaş dağdan aşağı iniyoruz. Çıkmasına zor demiştim ama bilirsiniz bu tür yollarda inmek her zaman daha zorlayıcı oluyor.

manzara

Yaklaşık yarım saatin sonunda şelaleye varıyoruz. Burası saklı bir cennet adeta. Şelale sesinden yanındakinin dahi sesini alamadığın derin bir huzur yeri. Tamamen kendinle ve doğayla baş başa olabildiğin nadir anlardan birini burada yaşarsınız.

Şelale

Barış ve Özgür ateş yakma niyetinde oldukları için yolda yürürken epey çalı çırpı toplamışlardı. Küçük bir ateş yakıyorlar. Sırt çantalarından inanamayacağımız her türlü ekipman ve erzak çıkardılar. Bu kadar tedarikli gelmelerine epey şaşırdık. Fakat biz böyle bir yerle karşılaşacağımızı bilmediğimizden yanımıza hiç bir şey almamıştık.

Sırt çantasından tava, bıçak, sucuk, cips, çiğdem, meyve ve daha aklıma gelemeyen bunun gibi bir sürü yiyecek çıkarıp güzel bir sofra kurdular. Biz ancak bunları hazırlamalarına yardımcı olduk ve çantamda olan iki tane küçük muzu sofraya koyabildik. 🙂

Bir Kayserili olarak şuna vurgu yapmalıyım ki, hayatımda yediğim en lezzetli sucuğu burada yedim. Sucuğun markası Torku olmasına rağmen normal zamanda asla yemeyeceğim bu sucuğun o ortamda nasıl lezzetli olduğunu tarif dahi edemem. 🙂

sucuk ekmek

Şelalenin yanında yemeli içmeli keyifli bir kaç saat geçirdikten sonra karanlık çökmeden tekrar dağ yoluna çıkmak için tırmanışa geçtik. Bu yorgunluğun ardından geri dönüş yolu pek de kolay olmuyor. Yorgunluk olsa da eve dönüş yolunda gün batımı da bir başkaydı. Dönüşte dağ yoluna çıktığımız parkurdan inmek istemedik. Çünkü hava kararmak üzereydi ve parkur ağaçlarla kaplı olduğu için daha karanlık olacaktı. Bir de domuzların da olduğunu duyduğum için parkurdan inmeye yeltenmedim. Dağ yolundan yavaş yavaş aşağı indik. Böylelikle harika bir doğa gezisini tamamladık.

Bir diğer gidişimizde kendi başımıza parkur yolunu tamamladık. Bu sefer şelalenin olduğu yerde daha uzun vakit geçirdik. Yanımıza aldığımız atıştırmalıklardan yedik, kitap okuduk, şarkılar söyledik, şekerleme yaptık… Dilediğimiz gibi bir gün geçirdik. Arayı uzatmadan çok sevdiğimiz dostlarımız ile tekrar gitmeyi planlıyoruz. 🙂

Kuzu Göbeği Mantarı Avı

Belki bilirsiniz Mart ile Mayıs ayları arasında ormanlık ve sulak alanlarda kendiliğinden yetişen kuzu göbeği mantarı oldukça kıymetlidir. Biz de Mart ayı ortasında Balçova Terapi Ormanı’na gittiğimizde kuzu göbeğini burada bulmayı beklemiyorduk. Fakat şelaleye inerken koparılmış bulduğumuz kuzu göbeği mantarı bize burada olabileceğinin sinyalini  verdi. Gözümüzü dört açtık ve kuzu göbeği mantarı avına başladık. Bir kaç tane bulabildik ve köklemeden ucundan kopararak aldık.

kuzu göbeği mantarı.jpg
Kuzu Göbeği Mantarı

Balçova Terapi Ormanı her haliyle güzel ancak size gitmeden okumanız için bazı notlar bırakıyorum, eminim işinize yarayacaktır. 🙂

Genel Bilgilendirme

• Mutlaka parkurdan şelaleye inin ve buranın keyfini çıkarın.
  • Yoga ve meditasyon için bulunmaz bir yer.
  • Yürüyüşte kendinize yeni arkadaşlar bulun ve onlarla anı/yiyecekleri/keyfi paylaşın.
  • Dağ yolunda telefon çekiyor fakat şelaleye inen parkurda çekmiyor.
  • Ormanın hiç bir yerinde tuvalet bulunmuyor, sıvı tüketiminize dikkat edin. 🙂
  • Bisiklet için uygun.
  • Manastır’da kamp alanları mevcut.
  • Parkurda ağaçlardan dolayı havanın daha karanlık olduğunu aklınızda bulundurun ve zamanı buna göre planlayın.
  • Yürüyüş sırasında vücut ısındığı için üşüme derdiniz olmasa da şelaleye indiğiniz yerin diğer bölgelere göre daha serin olduğunu aklınızın bir ucunda bulundurun.
  • Yanınıza yiyecek/içecek alın, açık hava acıktırıyor. 🙂
  • Ağır yürüyüşler size göre değilse dağ yolunda arabayla 4500 metreye çıkıp manzaranın tadını çıkarın.
  • Parkurda yürüyüşü deneyecekseniz yağmurlu bir günde veya hemen sonrasında gitmemeye çalışın. Yürüyüş yolunuz artık su yoluna dönmüş olabilir, çamur ve su sizi zorlayabilir.
  • Çok sıcak bir yaz günü için parkur fazla iddialı olabilir fakat şelaleye indiğinizde ödülünüz serinlik olacaktır.

Balçova Terapi Ormanı’ndaki ilk yolculuğumuzun harika olmasını sağlayan Barış ve Özgür’e çok teşekkürler. 🙂

Yeni gönderilerden haberdar olmak için e-posta adresinizi “E-POSTA İLE BLOGU TAKİP ET” alanına girebilirsiniz.

5 thoughts

1. Tabii mümkün, hem de çok kolay. Fahrettin Altay meydanından kalkan 969 numaralı eshot otobüse bindiğinizde ‘Balçova Son Durak’ ta inersiniz, zaten tam karşısı Balçova Termal Otel girişi oluyor. Ormana girmek için Balçova Termal Otel’in bahçe giriş kapısından içeri gireceksiniz, burayı özel alan olarak düşünüp çekinmeyin.:)